Deputat Corneliu Ştefan, INTERPELARE adresată domnului Mircea Titus Dobre, MINISTRUL TURISMULUI

INTERPELARE

Adresată domnului Mircea Titus Dobre,

MINISTRUL TURISMULUI

Obiectul interpelării: Stațiunea turistică Peștera-Padina-Moroeni : vis sau realitate?

Domnule Ministru,

În inima Bucegilor, se află zona Peștera-Padina, parte a localității Moroeni, județul Dâmbovița. Un ținut de excepție care cuprinde nu numai Vârful Omu, Babele și Sfinxul, dar și Peștera Ialomiței, Lacul Bolboci și Lacul Scopoasa, toate acestea, obiective de mare interes turistic.

Sunt peste 100 de ani de când au fost construite primele cabane în zona noastră, Cabana Omu sau Bolboci fiind și acum repere pentru turismul montan. Apropierea de București a făcut ca în timp numărul celor care vizitează zona să fie din ce în ce mai mare.

Primul proiect al Stațiunii turistice Peștera-Padina-Moroeni a fost realizat în anii  70 când a fost pusă în funcțiune instalația de transport pe cablu Bușteni-Babele-Peștera, instalație care deservea pe timpul iernii și pârtia de ski Babele-Peștera.

Studiile realizate după anii 2000 au arătat că pentru o dezvoltare durabilă, stațiunea turistică se poate dezvolta în zona Peștera aflată la cca 1600m altitudine, cu o perspectivă de cca 1200 locuri de cazare în hoteluri, zona Padina, situată la 1500m altitudine, cu o proiecție de cca 3500 locuri de cazare în hoteluri și pensiuni și zona Zănoaga-Bolboci la 1400m altitudine cu pensiuni și locuri de campare în special pentru rulote. Numărul locurilor de muncă ce pot fi create depășeste 2000 de persoane.

Proiectul mai cuprinde pârtii de schi, printre care pârtia Babele-Peștera, cu plecare de la 2200m altitudine, lungimea de 3500m și sosirea la 1600 m altitudine ; Pârtia Cocora (2163m) – Peștera(1600m)  cu lungimea de 2600m sau Pârtia Cocora(2163m)-Padina(1500m)  cu lungimea de 4500m precum și trasee de schi fond.

În ciuda faptului că toate studiile au indentificat zona Peștera ca fiind o zonă cu potențial de zăpadă naturală din noiembrie până la începutul lunii mai, fapt care de altfel a determinat încadrarea ca primă prioritate în Programul național de dezvoltare a turismului montan Superschi în Carpați (Legea 526/2003), până acum nu a existat nicio finanțare guvernamentală.

De 14 ani, diferite guverne și majorități parlamentare au modificat această lege și au adăugat alte și alte zone la finanțare, fapt care a dus la apariția unor pârtii de ski acolo unde nu există suficientă zăpadă  sau sunt situate la atitudini de sub 1000m!!!

Domnule Ministru,

Pentru accesul turiștilor în zona Peștera-Padina, Consiliul Județean Dâmbovița a efectuat investiții importante în modernizarea drumurilor județene DJ 713 și DJ714. De asemenea, în vara anului 2013 în colaborare cu Consiliile Județene Prahova și Brașov, a fost relansată ideea  drumului Transcarpatica.  Acesta înseamnă o legătură rutieră între DN71 și DN73 din Sinaia la Bran prin Padina-Peștera. Drumul este important atât pentru zona turistică Bran, Cheile Grădiștei, Moeciu de Sus pentru că ar facilita accesul la zona montană Bucegi cu pârtiile existente din Sinaia și viitoarele pârtii din Peștera dar și pentru un acces mai rapid de la București la Bran (se scurtează drumul cu cca 110km). Transcarpatica va însemna un circuit turistic excepțional prin includerea zonelor Rucăr, Bran, Poiana Brașov, Predeal, Sinaia, Bușteni, Peștera-Padina din Platoul Bucegi.  Asta înseamnă o legătură directă între Scropoasa, Bolboci, Cheile Zănoagei, Peștera Ialomiței cu localitățile Pietroșița(stație CFR), Moroeni(DB), Sinaia(PH), Moeciu(BV). Cu ușurință se poate ajunge la Cetatea Râșnov, Castelul Bran, sau Podu Dâmbovicioarei la Rucăr, Dragoslavele, Nămăești, Brusturet sau la Peștera Dâmbovicioara.

Pentru ca Stațiunea turistică Peștera-Padina-Moroeni să treacă granița de la vis la realitate, are nevoie de sprijinul Dumneavoastră, al Ministerului Turismului, al Guvernului României!

Am expus pe scurt situația actuală dar sunt convins că în studiile ministerului se află date complete privind oportunitatea dezvoltării acestei zone. Nu este vorba de un proiect politic, urmare a unei decizii politice de conjunctură, este vorba de un proiect viabil, identificat ca fiind unul sustenabil prin studiile realizate de specialiștii în turism.

Am rugămintea să reanalizați prioritățile din legea Superschi în Carpați și eu cred că poate numai dintr-o simplă eroare zona Peștera-Padina a fost „sărită” de la finanțare până acum.

De asemenea, vă rog să identificați o soluție de finanțare a proiectului Transcarpatica, un drum atât turistic cât mai ales strategic, un drum de interes național. Realizarea acestuia, cu siguranță depășește posibilitățile de finanțare locale.

 

Solicit răspuns în scris.

 

DATA                                                                            DEPUTAT

06.03.2017                                                                    Corneliu Ştefan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>