Sfatul Psihologului. Note, calificative, evaluări, teze! Cum abordăm rezultatele școlare ale copiilor noștri?

Share

Termenul ”a gresi” este perceput, in general,  ca o vina, ceea ce il determina pe copil sa se simta rau, sa ii fie rusine de ceea ce a facut, sa isi piarda, cu timpul, increderea in propria persoana. Cadrele didactice obisnuiesc sa foloseasca alta culoare, de obicei rosu, pentru a evidentia ce anume este incorect in evaluarea elevilor. Ce este de facut?

  • In loc de intrebarea ”ce ai gresit” folositi expresiile ”ce este de completat?” , ”la ce mai ai de lucrat”, ”ce este incorect ”.
  • Schimbarea atitudinii fata de greseala, evidentiind aspectul ca acolo unde este inrosit, va sti exact la ce mai are de lucrat, individual si sa ceara explicatii suplimentare profesorului.
  • Nota este rezultatul actiunii de predare-invatare, de aceea ponderea in nota respectiva o are si actiunea de predare a cadrului didactic. Incarcati sa aflati daca ceea ce a omis copilul dvs in lucrare, se regaseste si in lucrarile altor copii. Cand unul dintre exercitii nu este rezolvat de un numar mai mare de copii, atunci in timpul predarii s-a omis ceva. Cand exercitiul din lucrare nu a fost facut decat de copilul dvs, incurajati-l sa ceara explicatii suplimentare profesorului. Spuneti-i ca sunteti alaturi de el daca are nevoie si de sprijinul dvs.
  • A gresi reprezinta o oportunitate pentru copilul dvs de a invata. A constientiza propriile greseli si a cauta o rezolvare, conduc spre succes. Intrebati-l inainte de a primi rezultatele ce considera el ca a rezolvat incorect.
  • Ritmul propriu de lucru. Fiecare persoana are un ritm propriu de invatare, de asimilare a noilor informatii, de aceea ceea ce nu stie acum sa lucreze copilul dvs, va sti mai tarziu. Spuneti-i acest lucru si incurajati-l sa repete . ”Nu ai stiut acum, vei consolida, vei repeta si vei sti data viitoare, intotdeauna este timp si loc sa inveti!”
  • Incurajati copilul sa NU stearga cu guma de sters, cu pix special sau cu pic. O singura taietura a ceea ce este incorect. Va verifica, in timp, cum a rezolvat in trecut si cum stie sa rezolve in prezent. Acest aspect contribuie la cresterea increderii in propria persoana.
  • A invata pentru a sti, deoarece informatia este una dintre caile spre reusita, spre succes! Inlocuind expresia ”invata sa iei note mari ” cu ”invata sa stii!”, va atrage cu timpul si notele dorite.
  • Incurajati copilul sa comunice cu dvs despre orice doreste, astfel, veti fi intotdeauna la curent cu ceea ce il framanta, il nelinisteste sau il bucura. Despre comunicarea eficienta dintre parinti si copii, intr-un articol viitor !

 

DATE  CONTACT PENTRU CEI INTERESAȚI:

 

nr tel:  0724503025 , 0772064705

cont Skype cosac.manuela

e-mail : psihologcosacmanuela@gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>