La Grădinița cu Program Prelungit nr.1 Târgoviște s-a desfășurat Proiectul de parteneriat strategic pentru susținerea schimbului de bune practici în domeniul școlar, proiect de schimb interșcolar ”MY WORLD- YOUR WORLD-OUR WORLD” 2019-1-UK01-KA229-061410_2
În perioada 04 – 08 aprilie 2022, a avut loc cea de-a doua activitate de
învățare-predare- formare, din cadrul proiectului de schimb interșcolar
finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus +, KA229, ”MY
WORLD- YOUR WORLD-OUR WORLD”, activitate desfășurată la Ysgol y Llys,
Prestatyn, Wales, UK. Proiectul este coordonat de către Ysgol y Llys,
UK și a fost aprobat pentru o perioadă de 24 luni, din 01.09.2019,
până în data de 31.08.2021, însă din cauza situației pandemice a fost prelungit
cu 12 luni, urmând a se finaliza la 31.08.2022. Parteneri în cadrul acestui
proiect sunt: Escola Pla de les Vinyes, Spania, Școala Gimnazială Lucieni,
Grădinița cu Program Prelungit nr.1 Târgoviște, România.
Scopul proiectului îl reprezintă dezvoltarea înțelegerii problemelor
ecologice locale și globale, astfel încât copiii să poată face diferența dintre
propriile comunități locale și cea mondială, îmbogățirea cunoștințele copiilor
despre problemele de mediu ale lumii moderne și înțelegerea de către aceștia a
acestor probleme, astfel încât să își poată dezvolta propriile răspunsuri la
problemele cu care se confruntă lumea modernă.
La cea de-a doua activitate de învățare-predare-formare, au participat un
număr de 15 cadre didactice din cele trei țări partenere în proiect: UK, Spania
și România. Grădinița cu PP nr.1 Târgoviște a fost reprezentată de prof.
Florina Popescu, prof. Alice Nistor, prof. Mihaela Gavrilă, prof. Diana Rusu,
prof. Valentina Gâmbă și prof. Alina Stoian.
Activitatea primei zile a debutat cu întâmpinarea membrilor proiectului de
către elevi și cadre didactice ale Ysgol y Llys, prezentarea unor momente
artistice în curtea școlii. Activitatea a continuat cu prezentarea istoriei
acestei școli, cât și a activităților ecologice derulate în acest an școlar,
premiilor obținute și a titlului de Eco-Școală, a împrejurimilor orașului –
Fortul Roman, Calea digului, Plajele Prestayn, castelele din zonă. În
continuare au fost observate spațiile educaționale și modalitățile de lucru cu
copiii, activitățile pe care le desfășurau aceștia, activități practice de
decorare a ghivecelor cu desenele copiilor ce ilustrau un mediu ecologic
sănătos, transcrierea unor îndemnuri pentru ocrotirea naturii, activități
matematice realizate cu ajutorul tablei interactive.
După-amiază a fost prezentată de către copiii școlii Ysgol y Llys o paradă a
pălăriilor de Paște, pălării confecționate din materiale reciclabile. Ulterior,
aceste pălării au fost expuse în vitrina unui magazin pentru copii, din
Presatyn.
Pe parcursul celei de-a doua zile, au fost observate lecții în spațiile
exterioare din curtea școlii. Participanții au avut posibilitatea de a observa
diferite strategii de lucru în ceea ce privește educația ecologică:
reutilizarea obiectelor de uz casnic și electrocasnic, material plastic,
diferite materiale din natură.
Ziua a continuat cu o activitate outdoor în pădurea din apropierea școlii,
într-un loc special amenajat, în care profesorii și copiii obișnuiesc să
desfășoare diferite activități. Aceasta a avut drept scop inițierea elevilor în
utilizare unor surse de aprindere a focului naturale-amnar, două pietre, a
pregătirii combustibilului-lemnelor pentru foc, urmând etapele de aprindere și
stingere ale acestuia, la final, elevii pregătind bezele.
Ziua a treia a debutat cu o activitate pe plaja din apropierea școlii, în
care elevii împreună cu participanții au fost implicați în igienizarea și
ecologizarea acestei zone, învățând că, prin eliminarea deșeurilor și acțiunile
de prevenire a acumulării acestora, viața marină, natura și sănătatea oamenilor
sunt protejate.
Ziua a continuat cu vizitarea liceului Ysgol Glan Clwyd, pe care elevii de
la Ysgol y Llys îl urmează. Toți cei care studiază aici au posibilitatea de a
alege și de a-și dezvolta aptitudinile și deprinderile, urmându-și pasiunile,
sprijiniți fiind să își valorizeze interesele de cunoaștere. Liceul oferă o
diversitate de activități, având spații special amenajate pentru gătit,
sculptură, pictură, croitorie, mecanică, IT, bibliotecă proprie, sală de
spectacol, unde fiecare dintre elevi poate studia instrumentul favorit, zone de
liniște și relaxare, precum și o sală de mese.
Ultima zi a început cu o activitate outdoor, în care au fost implicați toți
partenerii din proiect, elevii și profesorii, deplasându-se împreună spre Băile
Romane, printr-o metodă nouă de mișcare în aer liber, ”Nordic Walking” (Mersul
Nordic), ce se bazează pe mersul cu ajutorul unor bețe de mers, asemănătoare
celor de schi, promovând astfel, un stil de viață sănătos și activ și
activitățile outdoor.
Activitatea de predare – învățare – formare s-a finalizat cu un spectacol,
care a cuprins diferite momente artistice, oferit de elevii de la Ysgol y Llys.
Au fost stabilite detaliile privind activitățile care urmează, cât și cea de-a
treia activitate de predare – învățare – evaluare, care va avea loc în Spania
în luna mai. Au fost acordate certificatele de participare.
“Acest proiect este finanțat de Comisia Europeană. Conținutul
prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar
Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul
în care conținutul informației va fi folosit.”
Comments are closed for this post.