În perioada 04 – 08 aprilie 2022, a avut loc cea de-a doua activitate de învățare-predare- formare, din cadrul proiectului de schimb interșcolar finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus +, KA229, ”MY WORLD- YOUR WORLD-OUR WORLD”, activitate desfășurată la Ysgol y Llys, Prestatyn, Wales, UK. Proiectul este coordonat de către Ysgol y Llys, UK și a fost aprobat pentru o perioadă de 24 luni, din 01.09.2019, până în data de 31.08.2021, însă din cauza situației pandemice a fost prelungit cu 12 luni, urmând a se finaliza la 31.08.2022. Parteneri în cadrul acestui proiect sunt: Escola Pla de les Vinyes, Spania, Școala Gimnazială Lucieni, Grădinița cu Program Prelungit nr.1 Târgoviște, România. Scopul proiectului îl reprezintă dezvoltarea înțelegerii problemelor ecologice locale și globale, astfel încât copiii să poată face diferența dintre propriile comunități locale și cea mondială, îmbogățirea cunoștințele copiilor despre problemele de mediu ale lumii moderne și înțelegerea de către aceștia a acestor probleme, astfel încât să își poată dezvolta propriile răspunsuri la problemele cu care se confruntă lumea modernă. La cea de-a doua activitate de învățare-predare-formare, au participat un număr de 15 cadre didactice din cele trei țări partenere în proiect: UK, Spania și România. Grădinița cu PP nr.1 Târgoviște a fost reprezentată de prof. Florina Popescu, prof. Alice Nistor, prof. Mihaela Gavrilă, prof. Diana Rusu, prof. Valentina Gâmbă și prof. Alina Stoian. Activitatea primei zile a debutat cu întâmpinarea membrilor proiectului de către elevi și cadre didactice ale Ysgol y Llys, prezentarea unor momente artistice în curtea școlii. Activitatea a continuat cu prezentarea istoriei acestei școli, cât și a activităților ecologice derulate în acest an școlar, premiilor obținute și a titlului de Eco-Școală, a împrejurimilor orașului – Fortul Roman, Calea digului, Plajele Prestayn, castelele din zonă. În continuare au fost observate spațiile educaționale și modalitățile de lucru cu copiii, activitățile pe care le desfășurau aceștia, activități practice de decorare a ghivecelor cu desenele copiilor ce ilustrau un mediu ecologic sănătos, transcrierea unor îndemnuri pentru ocrotirea naturii, activități matematice realizate cu ajutorul tablei interactive. După-amiază a fost prezentată de către copiii școlii Ysgol y Llys o paradă a pălăriilor de Paște, pălării confecționate din materiale reciclabile. Ulterior, aceste pălării au fost expuse în vitrina unui magazin pentru copii, din Presatyn. Pe parcursul celei de-a doua zile, au fost observate lecții în spațiile exterioare din curtea școlii. Participanții au avut posibilitatea de a observa diferite strategii de lucru în ceea ce privește educația ecologică: reutilizarea obiectelor de uz casnic și electrocasnic, material plastic, diferite materiale din natură. Ziua a continuat cu o activitate outdoor în pădurea din apropierea școlii, într-un loc special amenajat, în care profesorii și copiii obișnuiesc să desfășoare diferite activități. Aceasta a avut drept scop inițierea elevilor în utilizare unor surse de aprindere a focului naturale-amnar, două pietre, a pregătirii combustibilului-lemnelor pentru foc, urmând etapele de aprindere și stingere ale acestuia, la final, elevii pregătind bezele. Ziua a treia a debutat cu o activitate pe plaja din apropierea școlii, în care elevii împreună cu participanții au fost implicați în igienizarea și ecologizarea acestei zone, învățând că, prin eliminarea deșeurilor și acțiunile de prevenire a acumulării acestora, viața marină, natura și sănătatea oamenilor sunt protejate. Ziua a continuat cu vizitarea liceului Ysgol Glan Clwyd, pe care elevii de la Ysgol y Llys îl urmează. Toți cei care studiază aici au posibilitatea de a alege și de a-și dezvolta aptitudinile și deprinderile, urmându-și pasiunile, sprijiniți fiind să își valorizeze interesele de cunoaștere. Liceul oferă o diversitate de activități, având spații special amenajate pentru gătit, sculptură, pictură, croitorie, mecanică, IT, bibliotecă proprie, sală de spectacol, unde fiecare dintre elevi poate studia instrumentul favorit, zone de liniște și relaxare, precum și o sală de mese. Ultima zi a început cu o activitate outdoor, în care au fost implicați toți partenerii din proiect, elevii și profesorii, deplasându-se împreună spre Băile Romane, printr-o metodă nouă de mișcare în aer liber, ”Nordic Walking” (Mersul Nordic), ce se bazează pe mersul cu ajutorul unor bețe de mers, asemănătoare celor de schi, promovând astfel, un stil de viață sănătos și activ și activitățile outdoor. Activitatea de predare – învățare – formare s-a finalizat cu un spectacol, care a cuprins diferite momente artistice, oferit de elevii de la Ysgol y Llys. Au fost stabilite detaliile privind activitățile care urmează, cât și cea de-a treia activitate de predare – învățare – evaluare, care va avea loc în Spania în luna mai. Au fost acordate certificatele de participare. “Acest proiect este finanțat de Comisia Europeană. Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu  sunt responsabile pentru modul în care conținutul informației va fi folosit.”